close

 

 

英文原文來自合一社區官:http://www.worldonenesscommunity.com/notes/sri_bhagavan_webcast_with_japan_-_november_24%2C_2012

中文翻譯: 一體覺醒 http://onenessforall.blogspot.tw/2012/12/1124.html

 

問題1: 在第二次世界大戰中,有許多人死在沖繩島。他們不僅是被別人殺死,也因自殺而死亡。在許多宗教傳統中,自殺是最大的罪惡之一。您是否能告訴我以合一的觀點來說,自殺所代表的意義?我覺得Deeksha不能很好的在自殺者身上運作。在本會議的第二天,我們將有火供儀式。對於那些自殺者,我們能作什麼?

Bhagavan:在合一裏,自殺是不允許的。如果有人自殺,我們有特殊的儀式幫助他們解脫。對於所有那些在沖繩的自殺者,我們會給予一個特別的祝福,來解放他們。

問題2: 目前日本與鄰國有領土上的問題。這些問題讓我想到了個體中的自我。我想,如果日本一整體覺醒了,這樣的問題就能得到解決。如果是這樣的話,是否鄰國也會被喚醒?

Bhagavan:如果一個國家覺醒,鄰近的國家很快就會覺醒。如果一個國家覺醒,領土糾紛等問題自然會消失。

問題3: 尊敬的巴關,感謝您總是與我們在一起。請讓我知道關於核能發電的事。我很害怕,希望核電能從地球上消失。另一方面,我不能確定我們現在可以沒有它。例如在地球進入冰河期時,我們會需要它。我想這種非凡的科技不可能沒有透過神的恩典而來到人類。為什麼我們會有這樣子的東西?

Bhagavan:我們還需要核能發電一些時間,但最終它會消失。

問題4:尊敬的巴觀,感謝你給予這麼多不間斷的恩典。在日本,我們傳統上說,有一些倒霉的年齡。 193337歲對於女性,254261歲對於男性被認為是不吉利的。有些這個年紀的人的確患有嚴重的事故和疾病。有時甚至他們的家庭受到很大的影響。您能告訴我什麼是通過這種困難的最好的方式嗎?

Bhagavan:覺醒是克服這些困難的最好的方式。

問題5:我的膝蓋關節患的是一種特殊的疾病,也已經接受多種醫治和能量工作。兩年前,病情變得很嚴重,我的腳都不能走路。我現在可以走路了,但它不是一個完整的康復。我聽說一個疾病的根本原因是心智的糾結,惡業等。 Deeksha現在已經變得非常強,我怕我會有強烈的反應。當淨化過程太痛苦和難以忍受時,我能做些什麼呢?我所能做的只是看到我的內在嗎?此外,我才剛聽說有Arogya Deeksha健康課程,還沒有體驗過它。

Bhagavan:健康課程一定會幫助你。

問題6據我所知,在進化的系統中有兩個運動,即揚升和下降。在揚升時有合一和整合的出現,而在下降時分離和失衡出現。當分離到了頂峰,它會停止,然後走向整合。當整合到了頂峰,它也會開始走向分離。宇宙以這種循環方式維護本身。當一個人是在下降週期時,可能會體驗到不和諧。讓他從疾病中恢復過來不僅是困難的,從這個週期中解放出來也是困難的。這種認知是正確的嗎?當我們在下降期接受Deeksha時,有什麼樣的結果可以期待?在這樣一個艱難的時刻裡,我們怎樣才能為Deeksha作好準備?

vBhagavan:你的理解是正確的。覺醒將帶來完全的平衡。而且覺醒現在很容易就發生。

問題7:我有一個20歲的女兒,她是封閉的。這意味著她留在家裡不肯出門。我已經嘗試了一切我可以做的,我現在在她後面看守她。在日本有很多這樣的人。請給出您的恩典,使他們能夠自在而不恐懼與他人建立關係。我一直為此事祈禱,巴觀。

Bhagavan:我會幫她的。

問題8Namaste巴觀,我一直為財務的改善向阿瑪巴觀與神祈禱。我丈夫的父母和我的父母已經去世了。我參加過很多工作坊來導正關係。我已經作了很多的實修。我在印度時也做了個人的火供。因此,所有相關的問題似乎已被消融。然而,我們還是不能有一個良好的財務前景。事實上,問題一個接一個的出現。我的問題是:是否有可能,我們是受到過世的父母的問題影響?請幫助我們。

Bhagavan:你們兩位,也就是你和你的妻子,都必須由衷的感謝父母七天。這樣的感恩的表達必須用日本的儀式作。在幾個月後,你的財務狀況肯定會改善。

問題9:覺醒與心的綻放開花一樣嗎?還是覺醒是心的綻放的一部分?「永久性的,不可逆的狀態」是什麼意思?

Bhagavan:它是相同的,也是不同的。當你覺醒時,也會有一些心的覺醒。但心的綻放是某種甚至超越覺醒的事。覺醒狀態不是永久性的,是可逆的。覺醒是永久性的,不可逆的。在覺醒狀態裡,你的體驗非常像一個覺醒的人的體驗,但你依然存在。當你覺醒,你就不在了。

問題10:我聽說當我們與覺醒者說話或親近時,會驅動我們自己的覺醒。在這樣的場合裡實際上發生什麼事?

Bhagavan:如果你把一塊鐵與磁鐵摩擦,慢慢的,鐵會變得像磁鐵一樣。同樣的如果你與覺醒者保持緊密的聯繫,你的大腦也會變得像他們的大腦。覺醒就很容易發生。

問題11:合一靜心是覺醒的最有效工具嗎?請讓我們知道除了合一靜心我們還能做些什麼。

Bhagavan:透過覺醒者所給出的合一靜心是覺醒的最有效的工具。 1221日之後,它本身就是一個讓每個人都覺醒的強大工具。

問題12:大家都說當他們來到一個覺醒的人身旁時會感到被提升,但我參加合一靜心時總是感到悲傷。巴關為什麼我有這樣的現象?

Bhagavan:你會這樣是因為你的覺醒已非常近了。

問題13:親愛的阿瑪巴關,謝謝您這麼多的愛,以及對我們的引導和關懷。我聽說在20121221日,成千上萬的人將會覺醒。其餘的人將仍然未醒嗎?我擔心我是否會覺醒。仍然未醒的人仍會有像以前那樣的頭腦,負荷,痛苦和衝突嗎?

Bhagavan:並不是在1221日成千上萬的人將覺醒,然後一切都停止。而是,從1221日起,每天都有成千上萬的人覺醒,直到2035年每個人都覺醒為止。

問題14:我有兩個恐懼:一個是我可能會在其他人都覺醒時被遺棄,另一個是對覺醒本身的恐懼。我試著看著這些恐懼,同時,我嘗試對它們進行管理。在這種方式下,我覺得對覺醒是有矛盾的。巴關,是否所有我需要做的只是與恐懼在一起?

Bhagavan:所有你必須做的只是與恐懼待在一起。你一定會覺醒的。

問題15:尊敬的巴關,我感謝您這麼的引導我們進入覺醒。有一天,您在俄羅斯的達顯裡說,所有的實修都已作了。現在再作任何實修會適得其反。我們想叫你作的是:什麼也不做。所以,我有一個問題:我覺得作過前世淨化的過程之後有釋放與療癒我的負荷。那麼刻意的生命回顧與前世淨化現在還是適得其反嗎?

Bhagavan:在覺醒之後作前世淨化將是更好的。現在能量正在發生變化。現在能作的最好的事是保持安靜。在覺醒之後,一些負荷仍然存在,那時你可以進行一些前世淨化。雖然這些負荷已經不干擾你了,但擺脫它們仍然是更好的。在此刻,只要保持安靜就是最好的獲得覺醒的方式。覺醒是神所賜予的禮物。接收它的最好的方法就是保持安靜。

問題16:尊敬的巴關,感謝您總是給我們這麼多的恩典。當我看你的每週視訊直播和參加合一靜心時,我總會自發性的大笑。特別是合一靜心後,我躺在地板上時,我無法停止大笑。這笑是沒有原因的。它會自動出現。在大笑時,我有時感覺有東西進入我的身體,宇宙的創造力在表達它的喜悅。大笑之後,我的身體充滿了極喜。巴關,請給我一些對這種現象的解釋。我知道我們有限的頭腦無法理解一切,但請解釋一下,讓我能理解。謝謝你,巴關。

Bhagavan:笑或哭是亢達里尼的現象。它僅表示過程已經在發生。你很快就會覺醒。

問題17:尊敬的巴關,感謝您總是給我們很多的恩惠和幸福的日子。覺醒者與未覺醒者的過生活方式之間的差異,您可以評論嗎?至於我自己,即便我努力靈修,我還是對過去感到遺憾,也擔心未來。但現在我只是體驗在自己面前的一切。在過去,我將我的記憶分為兩大類,即好的和壞的。但現在我覺得已發生的一切是喜悅的。接下來會發生什麼?我會停止追憶過去嗎?請支持我,讓我更能活在當下。親愛的巴關,我期待在您的引導下,我們能集體的與神合一。我衷心感謝您用愛和耐心指導我們。

Bhagavan:你幾乎是完全覺醒了。現在任何一刻你都可能覺醒。

問題18:尊敬的巴關,聖父,感謝你帶我們大家到這個階段。我很感動,除了感激之情沒有別的我愛你。請問20121221日之前和之後的Deeksha給予者的角色是什麼?我們應如何度過那一天之前和之後的時光?請讓我知道2014年後,在印度合一大學的課程會是如何。我想再次來合一大學。至尊,親愛的巴關,請給我很多的恩典。

Bhagavan 1221日之前和之後的Deeksha給予者的角色是幫助其他人覺醒。2013年起,合一大學將專注於與神合一/實證神的課程。



SRI BHAGAVAN WEBCAST WITH JAPAN – NOVEMBER  24, 2012

Gratitude to Noni Kaufman for the transcript.

 

Q1: In the Second  World War, many people died here in Okinawa not only killed by others but also committing suicide. In many religious traditions, suicide is said to be one of the greatest sins. Could you tell me the significance of suicide in Oneness?  I feel that deeksha doesn't work well with those who have committed suicide. On the second day of this conference, we will have the ritual of homa. What can we do for those who killed themselves?

 

A1. Suicide is not permitted in Oneness.  If somebody has committed suicide, there are special rituals to  liberate them. For all those who have committed suicide in Okinawa, we shall give a special  blessing for their liberation.

 

Q2. Currently this country of Japan has the territorial issues with neighboring countries.  Those problems remind me of the self in an individual.  I suppose if Japan as a whole gets awakened, then this kind of problems can be settled.  Do the neighboring countries also get Awakened if that is the case?

 

A2. If one country becomes awakened, the neighboring country will  soon become awakened.  If countries awaken, territorial disputes and other problems naturally disappear.

 

Q3. Dear Sri Bhagavan, thank you so much for being always together with us. Please let me know about nuclear power generation.  I am afraid of it and hope it will be disappeared from the earth.  On the other hand, I cannot be sure if we can go without it.  For example, we need it when the earth comes to the glacial period.  I suppose such extraordinary technology cannot come to mankind without the grace of God.  Why we have come to have such a thing?

 

A3.We need nuclear power for some more time but eventually it will disappear.

 

Q4. Dear Sri Bhagavan, thank you so much for your ceaseless heartfelt grace. In Japan, we traditionally say there are certain unlucky ages. 19, 33 and 37 years old females and 25, 42 and 61 years old males are said to be unlucky.  Some people of those ages actually suffer serious accidents and diseases.  Sometimes even their families are heavily influenced.  Could you tell me the best way to get through such difficult times?

 

A4. Awakening is the best way to get over these difficulties.

 

Q5. I suffer from a peculiar medical problem on my knee joints and have gone through many kinds of healings and energy works.  Two years ago the disease progressed so much that I could not walk at all on my feet.  I now can walk, but it is not a complete recovery.  I heard the root cause of a disease is complicated entanglement of the mind, negative karma and so on.  Deeksha has become very strong by now and I am afraid of strong reactions.  What can I do when the purification process is too painful and unbearable?  Is all what I can do just looking into my inside?  Additionally, I have just come to know about Arogya Deeksha and have not gone through it yet.

 

A5. Arogya deeksha will definitely help you.

 

Q6. I understand there are the two movements in the system of evolution, namely ascension and descension.  Integration and unity emerge in ascension, while separation and imbalance emerge in descension.  When separation comes to its peak, it stops for awhile, and then moves towards integration.  When integration comes to its peak, it also starts moving towards separation.  In this cyclic way the universe maintains itself.  When an individual is in a descension cycle, he is likely to experience disharmony.  It becomes difficult for him not only to recover from illness, but also to be liberated from this cycle of evolution.  Is this understanding correct?  What result can be expected when we receive Deeksha in our descension cycle?  How can we prepare ourselves for Deeksha during such a difficult time?

 

A6. Your understanding is correct. Awakening will bring about total balance. And awakening is happening quite easily now.

 

Q7. I have a daughter of 20 years old and she is withdrawal.  That means she stays at home and refuses to go out.  I have tried everything I can do and I now watch over her from behind.  There are many withdrawal people in Japan.  Please give them your grace so that they can live comfortably with no fear of relationships with other people. I have always been praying for that Bhagavan.

 

A7. I will help her.

 

Q8. Namaste Sri Bhagavan, I have always prayed to Sri AmmaBhagavan and the divine for my financial improvement.  The parents of both my husband and myself have already passed away.  I have attended many workshops for setting right relationships.  I have practiced a lot of sadhanas.  I have also done a personal homa while I was in India.  So all the relevant problems seem to be dissolved by now.  Still we cannot have a good financial expectation.  In fact problems are coming up one after another.  My question is: is there any possibility for us to be affected by the problems of our dead parents?  Please help us.

 

A8. Both of you, that is you and your wife, must express sincere gratitude to both your parents for seven days. The expression of gratitude must be done in a Japanese way. Your financial position will definitely improve in a few months.

 

Q9. Is awakening the same as the flowering of the heart?  Or is awakening a part of the flowering of the heart?  What do the words permanent and irreversible states mean?

 

A9. It is the same and not the same. When there is awakening, there is also some awakening of the heart. But the flowering of the heart is something which is beyond even awakening. Awakened states are not permanent and are reversible. Awakening is permanent and irreversible. In awakened states, you experience things very much like an awakened being. But the person is still there. When you are awakened, the person is gone.

 

Q10. I heard our awakenings are prompted when we talk with them or stay close with them (awakened people). What actually happens to us in such occasions?

 

A10. If you take a piece of iron and rub a magnet over it, slowly the piece of iron becomes likes a magnet. Similarly if you stay close and keep interacting with awakened people, your brain also becomes like theirs. And it becomes easy to be awakened.

 

Q11. Is Oneness Meditation the most effective tool for awakening?  Please let us know what can we do beside Oneness Meditation.

 

A11. Oneness Meditation by an awakened person is the most effective tool for awakening. After December 21st, this itself is a powerful tool for making everybody awakened.

 

Q12. Everybody says she or he feels elevated and good when they come near to an awakened one, but I always feel sad while attending the Oneness Meditation.  Why do I have to be like that Bhagavan?

 

A12. You are like that because your awakening is very close.

 

Q13. Dear beloved Sri AmmaBhagavan, thank you so much for always loving, guiding and caring for us. I heard thousands of people will be Awakened on the 21st December 2012.  The rest will remain unawakened, won't they? I am worrying whether I will be awakened or not.  Will those who remain unawakened have the mind, charges, sufferings and conflicts as before?

 

A13. It is not that on December 21st thousands of people will become awakened and then everything stops. It only means that from December 21st onwards, every day thousands of people will become awakened until everybody becomes awakened by 2035.

 

Q14. I have two fears: one is that I may be left behind the awakening of everybody else, the other is the fear of the awakening itself.  I try to see these fears, at the same time I try to manage them.  In this way I feel a conflict regarding awakening.  Is all what I have to do just staying with those fears Bhagavan?

 

A14. All that you must do is to stay with your fears. You will definitely be awakened.

 

Q15. Dear Sri Bhagavan, I thank you so much for guiding us to awakening. The other day you in a Russian Darshan said, "All sadhana has already been done. Any sadhana now would prove counterproductive. All that we want from you is: please do nothing." So I have a question: I feel released and be free from charges after going through Samskara Shuddhi. Are the intentional life reviews and Samskara Shuddhi counterproductive now?

 

A15. It would be better to undergo samskara shuddhi after your awakening. The energies are changing. The best thing to do now is to keep quiet. After your awakening, some charges do remain for which you could undergo some samskara shuddhi. Even though these charges do not really trouble you, still it is better to be free of them. For the moment, simply keeping quiet is the best way to receive awakening.  Awakening is a gift from the divine. The best way to receive it is to keep quiet.

 

Q16. Dear Sri Bhagavan, thank you so much for always giving us so much grace. Laughter spontaneously comes up while watching your weekly webcast and attending Oneness Meditation.  After Oneness Meditation in particular I cannot stop laughing while lying down in shavasana on the floor. There is no reason for this laughter.  It automatically comes up. While laughing I sometimes feel that something comes into my body and the creativity of the universe expresses its delight.  After laughing, my body is filled with bliss. Sri Bhagavan, please give some explanation on this phenomenon.  I know our finite mind cannot comprehend everything, but please give some explanation so that I can understand. Thank you Bhagavan.

 

A16. Laughing or crying is a kundalini phenomenon. It only indicates the process is on. You will soon be awakened.

 

Q17. Dear Sri Bhagavan, thank you so much for always giving us a lot of grace and blissful days. Could you please comment on the difference between the ways how awakened ones and how unawakened ones live their lives?  As for myself, I have always regretted the past and feared the future regardless of my spiritual efforts.  But now I am just experiencing what is in front of myself.  In the past, I classified my memory in two categories, namely good and bad.  But now I feel everything that has happened is joyful.  What will happen to me next?  Will I stop recollecting the past?  Please support me so that I can live in the present moment more. Beloved Sri Bhagavan, I look forward to our collective God Realization under your guidance. I express my deepest gratitude for your guidance with love and patience.

 

A17. You are almost awakened. You could be fully awakened any time now.

 

Q18. Dear Sri Bhagavan, Holy Father, thank you so much for taking us all to this place. I am so touched to feel nothing but gratitude. I love you. What is the role of deeksha givers before and after the 21st December 2012?  How shall we spend our time before and after that date? Please let me know how the oneness courses in India will be like after 2014.  I should like to come to Oneness University again, Bhagavan.  Beloved Sri Bhagavan, please give me much grace.

 

A18. The role of deeksha givers before and after December 21st is to help others get awakened. From 2013 onwards, we will be focusing on God Realization at the University.

 

We shall now meditate for 3 minutes.

 

arrow
arrow

    一起一起合一 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()